sobota 14. dubna 2012

Běžec Vysočiny - Jarní běh v Pávově

Seriál Běžec Vysočiny mám hrozně ráda. Závody v nádherné krajině, většinou v lese. Dříve jsem tyto závody brala spíše pro zlepšení fyzičky při basketbalu. Hlavně táta má k tomuto seriálu zvláštní pouto. Našel si zde 1. soupeře. Hejkala. Moc ráda vzpomínám na ty boje, kdy spolu bojovali o každičký metr. Bohužel Hejkal před pár lety zemřel při vážné autonehodě. Od té doby zájem o Běžce Vysočiny z tátovy strany trochu ochabl. A jelikož ve čtvrtek pršelo, musela jsem místo běhu zůstat doma a posilovat. V pátek jem si chtěla nahradit manko za čtvrtek, proto jsme se vypravili do Pávova, na téměř devítikilometrový závod, netradičně ve třech s dědou. Ve čtvrtek jsme měli bežet po měkkém a jelikož les v Jundrově je vybetovaný, Vysočina toto kritérium jednoznačně splňuje. :D

Závod
Konečně odbila pátá hodina a my utíkáme do lesa. Běží se po příjemné lesní cestě. Po chvilce začíná nepříjemný kopeček. Pokračuje až do Zborné. Tady to já přeci znám, dole u sjezdovky se běží jiný závod BV. :) Přibíhám  k hospodě. Projede mi mráz po zádech. Tady jsem Hejkala viděla naposledy. Odbočuji do prava a přede mnou vidím nahoře na silnici houf lidí. Tam se asi taky běží. :( Moje obavy se vyplňují, přede mnou je další kopec. Je hodně náročný, místy i jdu. Naštětí žádný kopec není nekonečný a konečně jsem na jeho vrcholu. Pokračuji po rovince, po silnici. Nohy se mi začínají rozebíhat a zrychluji. Najednou mě předjíždí cyklista. Nesmírně mu závidím. Tady by se jezdilo! Je tu nádherná krajina a silnice téměř bez aut. V Brně se bohužel jezdí těžko. Moc možností kam jet nejsou. Silnice jsou plné aut, Brněnskou přehradu znám téměř nazpamět a cyklostezka je v létě zaplněná bruslaři. Po dvoukilometrové rovině následuje otočka zpět do vesnice Zborné. Předbíhám 2 atletky, které asi budou patřit do mé kategorie juniorek. Je na nich vidět, že toho mají plné zuby, zdá se jim to moc dlouhé. Konečně přichází odměna a je tu na řadě seběh, který je skoro až do lesa. Následuje rovinka v lese, malý seběh a jsem v cíli. Při shlédnutí hodinek jsem se zaradovala. Čas 59:53! Na takovou kopcovitou trať výborný výkon. Bohužel nečekáme na vyhlášení, spěcháme do Brna. Při ranním kouknutí na výledky zjišt´uji, že jsem svoji kategorii vyhrála! :) Doufám, že tento závod BV nebude v letošní sezóně poslední a na Vysočinu se brzy vrátíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat